Ulkoistettu myynti
Ulkoistettu myyjä on monesti hyvä ratkaisu kun halutaan kasvattaa myyntiä Suomessa tai ulkomailla. Autamme yrityksiä saamaan kasvua myynnin avulla, ja meillä on myös laajaa teknistä osaamista sekä kokemusta vaativasta teollisuuden myynnistä Suomessa ja ulkomailla.
Toimimme sujuvasti ulkoisena resurssina osana yrityksen myyntitiimiä. Voimme myös hoitaa asiakkaan puolesta tai yhdessä asiakkaan kanssa yksittäisiä myyntineuvotteluja.
Ymmärrämme yrityksen tilanteen helposti ja meidän kanssamme on helppo keskustella. Teemme tulosta tehokkaasti ja kannattaasti.
Markkinointi ostopalveluna
Olemme erikoistuneet B2B-markkinointiin, erityisesti teollisuusyrityksiin.
Ulkoistetun markkinoinnin edut:
- Ammattitaito ja osaaminen: Saat käyttöön kokenutta markkinointiosaamista ilman tarvetta palkata omaa henkilökuntaa.
- Vahvempi brändi: Kehitämme yrityksen brändiä ja viestintää, mikä lisää näkyvyyttä ja vetovoimaa.
- Aikaa liiketoiminnalle: Markkinoinnin ulkoistaminen vapauttaa asiakkaan resursseja ydinliiketoiminnan hoitamiseen.
Markkinoinnin osaamisemme:
- Markkinointisuunnitelma ja –budjetti
- Markkinatutkimukset
- Brändimarkkinointi ja brändin kehittäminen
- Markkinointiviestintä ja sisällöntuotanto, esim. nettisivujen tekstit, uutiskirjeet ja yritysblogit (myös optimointi huomioiden)
- Nettisivujen kehittäminen
- Messut ja tapahtumat Suomessa ja ulkomailla
- PR- ja mediayhteistyö kuten lehdistötiedotteet ja tuoteuutiset medialle
- Kestävän kehityksen ja vastuullisuuden viestintä
- Sosiaalinen media: vuosi- ja sisältösuunnitelmat, sisällöt, some-kanavien valinta, perustaminen ja ylläpito sekä käyttökoulutus.
- Yrityksen sisäinen viestintä ja sen kehittäminen
Vientipäällikkö palveluna
Ulkoistettu vientipäällikkö auttaa yritystä laajentumaan kansainvälisille markkinoille ilman, että yrityksen tarvitsee palkata vientipäällikköä.
Meiltä saat kansainvälistymisen asiantuntemuksen ja strategisen osaamisen, joita tarvitaan viennin käynnistämiseen ja kehittämiseen. Toimimme osana asiakkaan tiimiä, ja sitoudumme tavoitteisiin ja toimintatapoihin.
Lisäpalveluja tarpeen mukaan:
- Vientistrategia ja -suunnitelma
-
- Vientistrategia on pitkän aikavälin suunnitelma, jossa määritellään yrityksen viennin tavoitteet ja linjataan, millä toimenpiteillä ja resursseilla ne saavutetaan.
- Vientisuunnitelmassa määritellään yksityiskohtaisesti, miten vientistrategia toteutetaan käytännössä.
- Vientistrategia ja vientisuunnitelma luovat selkeän ja toimivan perustan viennin aloittamiselle ja kasvulle, auttaen välttämään yleisiä riskejä ja varmistamaan, että toimenpiteet ovat kohdennettuja ja mitattavissa.
- Kesto: 3-4 päivää
- Markkinatutkimus.
-
- Markkinatutkimuksen sisältö mm: markkina-alueen potentiaali, kypsyys, kilpailijat, potentiaaliset asiakkaat, rahoitusvaihtoehdot, myynti- ja jakelukanavat.
- Kesto 10-14 päivää
- Markkinointisuunnitelma ja markkinoinnin toteutus
-
- Erillinen tarjous laajuuden mukaan
Veloitus esim. tuntipohjaisena, voidaan sopia tapauskohtaisesti riippuen toimeksiannon laajuudesta ja kestosta (myyntityö esim 1-3 päivää viikossa).
Kansainvälistyminen ja markkinatutkimus
Vaikka yrityksen tuote tai palvelu olisi loistava, voi Suomen markkinoiden rajallinen koko tai huono taloustilanne asettaa rajoituksia. Joka tapauksessa viennin huomattavaa potentiaalia ei kannata jättää hyödyntämättä.
Markkinatutkimus tehdään usein kun halutaan laajentaa liiketoimintaa ulkomaille, ja se sisältää mm:
- Kohderyhmien kartotus ja hankintaprosessit
- Kilpailija-analyysi
- Potentiaaliset asiakkaat
- Myynti- ja jakelukanavat
- Agentin etsiminen
- Alueen taloudellisen tilanteen analyysi
- Markkinointistrategia ja -suunnitelma
Liiketoiminnan kehitys
- Johtoryhmä- ja hallitustyöskentely
- Yrityksen operatiivisten toimintojen kehittäminen
- Teollista valmistusta tehostavat toiminnot kuten
- työturvallisuuden kehittäminen ja koulutukset
- uuden työntekijät perehdyttäminen
- konehankinnat